«مادرم ایران» اثر علی رهبری، آهنگساز و رهبر بین‌المللی در پکن در جشن پنجاهمین سال ایجاد روابط دیپلماتیک بین کشور ایران و چین اجرا می‌شود.

مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن (مشهورترین سالن اپرا، تئاتر و کنسرت کشور چین) حق اجرا و ضبط ویدیویی دو اثر از مجموعه «مادرم ایران» اثر علی رهبری را به مناسبت جشن پنجاهمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین ایران و چین خریداری کرد.

اثر این آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی قرار است در مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن  که به سالن «تخم مرغی» نیز مشهور بوده و یکی از پیشرفته‌ترین و زیباترین معماری و مهندسی روز جهان را داراست، اجرا شود.

این دو پوئم سمفونی  با ارکستر سمفونیک مرکز ملی هنری در تاریخ سوم و چهارم مرداد اجرا خواهند شد.

علی رهبری تاکنون سه آلبوم «مادرم ایران» را توسط شرکت آلمانی ناکسوس به بازار جهانی عرضه کرده و در حال حاضر مشغول ضبط آلبوم‌های چهارم و پنجم این مجموعه به نام‌های  «چنین گفت زرتشت»(حدود یک ساعت)، «غم‌نامه پارسی» (حدود یک ساعت و نیم) و «بلبل‌های پارسی» (حدود۲۵ دقیقه) برای برادران سعیدی است.

«علی رهبری» که در دنیا به عنوان رهبر ارکسترسمفونیک شهرت پیدا کرده، سال‌ها به آهنگ‌سازی نیز مشغول است و از دوران کودکی در کنار موسیقی غربی در حوزه موسیقی سنتی نزد استاد «رحمت‌اله بدیعی»، آموزش کامل ردیف های موسیقی اصیل ایرانی را طی کرده  و آثار او با بُن‌مایه‌ی موسیقی سنتی ایران نوشته شده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست